Skoči na vsebino

NOVICA

28. 9. 2017

Proračuna za leti 2018 in 2019 z načrtovanim presežkom, več denarja predvsem za infrastrukturo, znanost, varnost in zdravje

Ljubljana, 28. september 2017 – Vlada je danes potrdila predlog sprememb državnega proračuna za leto 2018 in predlog proračuna za leto 2019 s spremljajočimi dokumenti. Hkrati je sprejela tudi spremembo okvira proračunov sektorja država za obdobje 2018-2020. Predloga proračunov v skladu z ustavo in zakonom o fiskalnem pravilu zasledujeta postopno uravnoteženje prihodkov in izdatkov, upoštevata pa tudi sprejete nove obveznosti, ki so nastale po sprejemu proračuna za leto 2018. Načrtovani izdatki se najbolj povečujejo za sledeče politike – promet in prometna infrastruktura, znanost in informacijska družba, zdravstveno varstvo ter podjetništvo in konkurenčnost.

Foto: Bigstock

Vlada je danes sprejela proračunske dokumente za leti 2018 in 2019, hkrati pa je zaradi spremenjenih okoliščin sprejela tudi spremembo okvira za pripravo proračunov sektorja država. Spremembe se nanašajo na ciljni saldo sektorja država in državnega proračuna v letu 2018 ter na najvišji obseg izdatkov za sektor država, državni proračun in zdravstveno blagajno.

 

V letu 2018 se najvišji obseg izdatkov za sektor država zvišuje za 132 milijonov evrov na 19,3 milijarde evrov, kar je podlaga za določitev ciljnega presežka sektorja država za leto 2018 v višini 0,4 odstotka BDP. Skladno s tem načrtovan saldo državnega proračuna po denarnem toku v letu 2018 izkazuje presežek v višini 0,1 odstotka BDP, enako tudi v letu 2019. Obstoječi okvir je za leto 2018 predvideval 0,2-odstotni primanjkljaj sektorja država in prav tako 0,2-odstotni primanjkljaj državnega proračuna.

 

Povečanje najvišjega obsega izdatkov za leto 2018 temelji na spremenjenih makroekonomskih okoliščinah, namen povečanja pa je tudi, da zaradi višjih predvidenih izdatkov iz EU sredstev omilimo pritisk na porabo integralnih sredstev.

 

Zaradi večjega transfera državnega proračuna v ZZZS in boljših makroekonomskih indikatorjev se dviguje tudi meja izdatkov za zdravstveno blagajno. Posledično se je dvignil tudi skupni najvišji obseg izdatkov za celoten sektor država, pri čemer se skupni obseg prihodkov zvišuje hitreje, zato se je pospešila tudi javnofinančna konsolidacija.

Prihodki državnega proračuna so za leto 2018 tako načrtovani v višini 9,68 milijarde evrov, odhodki pa 9,63 milijarde evrov. Prihodki se od sprejetega proračuna za leto 2018 povečujejo za 4,4 odstotka, integralni odhodki pa za 0,6 odstotka. Proračunski presežek je predviden v višini 50,9 milijona evrov oziroma 0,1 odstotka BDP.

 

V predlogu proračuna za leto 2019 so prihodki načrtovani v višini 9,75 milijarde evrov, kar je za 0,8 odstotka več kot v predlogu sprememb proračuna  za leto 2018. Odhodki v letu 2019 so načrtovani v višini 9,70 milijarde evrov, kar je za 0,7 odstotka več od odhodkov, načrtovanih v predlogu sprememb proračuna 2018. Proračunski presežek je predviden v višini 53,8 milijona evrov oziroma 0,1 odstotka BDP.

 

V strukturi izdatkov državnega proračuna se za naslednje tri največje politike skupaj v obeh letih načrtuje po 3,9 milijarde evrov izdatkov (30,6 odstotka v 2018 in 30,2 odstotka v 2019). Gre za politike:

-       izobraževanje in šport, za katero se namenja 1,7 milijarde evrov (tj. za 173,9 milijona evrov več, kot je znašala realizacija v 2016),

-       pokojninsko varstvo, za katero se namenja 1,2 milijarde evrov (tj. za 126,1 milijona evrov manj od realizacije v 2016),

-       socialna varnost, za katero se namenja eno milijardo evrov (tj. za 5,9 milijona več od realizacije v 2016).

 

Za vse ostale politike skupaj se načrtuje 5,4 milijarde evrov (42,4 odstotka) v letu 2018 in 5,3 milijarde evrov (40,5 odstotka) v letu 2019. Načrtovani izdatki se v letu 2018 glede na realizacijo v letu 2016 največ povečujejo na naslednjih politikah:

-       promet in prometna infrastruktura za 237,2 milijona evrov;

-       znanost in informacijska družba za 104 milijone evrov;

-       zdravstveno varstvo za 85,5 milijona evrov;

-       podjetništvo in konkurenčnost za 80,7 milijona evrov (poudarek je na povratnih sredstvih).

 

V letih 2018 in 2019 bomo nadaljevali z uspešnim upravljanjem dolga državnega proračuna, kar se odraža na zniževanju plačil obresti. Tako se načrtovani odhodki za plačilo obresti v letu 2018 znižujejo za 100,4 milijona evrov oziroma za 11,4 odstotka glede na sprejeti proračun 2018. V letu 2018 se namreč za plačilo obresti načrtuje skupaj 855,6 milijona evrov, v letu 2019 pa 823,5 milijona evrov, tj. za 32,1 milijona evrov oziroma za 3,8 odstotka manj kot v 2018.

 

V predlogu zakona o izvrševanju proračunov za leti 2018 in 2019 pa je vlada med drugim uredila vprašanje povprečnine za financiranje občin. Za prihodnje leto je v skladu z dogovorom na pogovoru pri predsedniku vlade Miru Cerarju, ki je s predstavniki združenj občin potekal ta teden, predvidena povprečnina v višini 551 evrov, za leto 2019 pa v višini 558 evrov.

 

Vlada je tako naredila še en korak, s katerim se je ob hkratni skrbi za vzdržnost javnih financ približala željam občin. Predlagana povprečnina za leto 2018 je tudi bistveno višji od lanske in po nekaj letih spet višja od povprečja med letoma 2009 in 2016, predlog za leto 2019 pa je najvišji znesek v zgodovini.

 

Vlada se je danes seznanila tudi z revizijskim poročilom predloga zaključnega računa državnega proračuna za leto 2016 in sklenila, da posreduje dokončen predlog zaključnega računa, revizijsko poročilo in pojasnila o razlogih za neupoštevanje posameznih predlogov popravkov revizorja DZ v sprejem.

 

Poleg tega se je vlada seznanila z letnimi poročili skladov in agencij, katerih ustanovitelj je država, ter Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije in Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije, oba v obveznem delu zavarovanja. Vlada bo omenjena poročila predložila DZ skupaj z zaključnim računom proračuna za leto 2016.

 

Služba za odnose z javnostmi